[R/G] An-2 Orlik 1/2011

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#196 Post autor: OSTOJA » 2011-12-14, 11:42

Armand pisze:pootwieranie antka to przynajmniej zaprzyjaźniony mechanik+drabinka ;-)
Nie mam z tym klopotu.

Walczę z taśmami skrzydłowymi. Te małe cząstki to ciężarki zapobiegające flatterowaniu taśm podczas lotu. Naklejenie ich na taśmach to jest "jazda bez trzymanki". Żałuję, że ich nie nakleiłem jak miałem taśmy jeszcze nie wklejone, teraz jest przegwizdane. :evil: :evil: :evil:

Obrazek

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#197 Post autor: OSTOJA » 2011-12-17, 12:49

Taśmy skrzydłowe prawie ukończone, brakuje w tylnych taśmach "okuć" mocowania do skrzydeł. Sloty wklejone - są ruchome. Tak jak się spodziewałem w stanie zamkniętym trochę odstają od skrzydeł co widać na zdjęciach. W stanie otwartym trochę się przymykają ale są ruchome i o to chodziło.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

No i jest pewien mankament:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#198 Post autor: OSTOJA » 2011-12-18, 17:47

Lotki i klapy wklejone.

Obrazek Obrazek

Teraz będzie trochę przerwy w "serialu" bo trzeba ulepić całą masę drobnicy do kadłuba i skrzydeł :-( a Antoś powisi sobie trochę, obrośnie dostojnym kurzem i nabierze "mocy urzędowej". :-)

Obrazek

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#199 Post autor: OSTOJA » 2011-12-23, 10:16

Trochę się "sprężyłem" i większość drobiazgu jest wykonana i wklejona. Pozostało do ulepienia: zastrzaliki podwoziowe cz. 104 i "coś" cz. 110h. Tak prezentuje się Antek przed Świętami:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wszystkim życzę wesołych, zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia.

Awatar użytkownika
PACYKARZ
Posty: 216
Rejestracja: 2007-05-23, 11:13
Lokalizacja: Mała Moskwa

#200 Post autor: PACYKARZ » 2011-12-23, 10:22

kolego nie chce za bardzo Ci wytykać ale TY !!! jak mogłeś popełnić taki błąd????

....... kółko ogonowe skręca się przecież ze sterem kierunku a u Ciebie kółko skręcone a ster kierunku prościutki ................ :mrgreen:

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#201 Post autor: OSTOJA » 2011-12-23, 11:27

PACYKARZ pisze:....... kółko ogonowe skręca się przecież ze sterem kierunku a u Ciebie kółko skręcone a ster kierunku prościutki ................ :mrgreen:
Niestety ale w Antku kółko ogonowe jest samonastawne z samoczynną blokadą w położeniu neutralnym w locie i jest niezależne od steru kierunku. Utrzymywanie kierunku kołowania i skręcanie realizuje się hamulcami kół głównych jest to trochę uciążliwe przy silnym bocznym wietrze podczas kołowania bo można spalić hamulce. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Armand
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-11, 22:03
Lokalizacja: Głogów

#202 Post autor: Armand » 2011-12-23, 12:26

na szczęście jest 'blokada tylnego kółka" co utrzymuje koło w osi ale i tak przy bocznym wietrze przy kołowaniu jest co robić. tak jak pisze PACYKARZ to jest np w "wildze" gdzie kółko idzie za nogą, w Jaczku i gawronie jest jeszcze inna blokada która się wpina trzymając drążek od neutrum do siebie;) tyle z ciekawostek;p

Awatar użytkownika
Armand
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-11, 22:03
Lokalizacja: Głogów

#203 Post autor: Armand » 2011-12-23, 14:37

a element 110h to chyba wlot powietrza do nawiewów w kabinie desantowej;]

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#204 Post autor: OSTOJA » 2011-12-23, 14:49

Armand pisze:a element 110h to chyba wlot powietrza do nawiewów w kabinie desantowej;]
Chwyt powietrza do tych nawiewów jest na grzbiecie kadłuba, mniej więcej na wysokości drzwi wejściowych. Ja nie bardzo wiem co to jest te elementy z numerem 110h.

Na tym samolocie tego nie ma. :roll:

Obrazek

Ale jest na tym - wersja rolnicza. Być może są to chwyty powietrza do zbiornika chemikaliów. Potrzebne w momencie zrzutu awaryjnego zawartości zbiornika by szybciej pozbyć się ładunku.

Obrazek

Awatar użytkownika
Armand
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-11, 22:03
Lokalizacja: Głogów

#205 Post autor: Armand » 2011-12-23, 16:18

będę się upierał;) mam skan z instrukcji użytkowania w loci. Na rysunku podpisanym "wentylacja kabiny" wyraźnie ten element (opisany "chwyt powietrza") jest połączony z nawiewami w przedziale ładunkowym. Zaznaczam że wersja transportowa/pasażerska, cywilna czyli nadmuchy są zamontowane na lewej i prawej burcie a nie jak w modelu centralnie na środku pod sufitem.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#206 Post autor: OSTOJA » 2011-12-23, 18:05

Armand pisze: Na rysunku podpisanym "wentylacja kabiny" wyraźnie ten element (opisany "chwyt powietrza") jest połączony z nawiewami w przedziale ładunkowym.
Czy możesz zamieścić lub podesłać na maila zdjęcie z instrukcji z tym chwytem?

Oczywiście, że były dwie wersje wentylacji, w modelu i samolotach na zdjęciach jest wentylacja "centralna" (widać to po chwytach na grzbiecie kadłuba):

Obrazek Obrazek Obrazek

Dobrze pamiętam, że chwyty do wentylacji "bocznej" były umieszczone na dolnej powierzchni górnego skrzydła blisko krawędzi natarcia i kadłuba ale one były inne - mniejsze niż w wycinance, płaskie z owalnym otworem wlotu. Dosyć często latałem "salonką" (SP-DNO :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) z Mielca do Warszawy i z powrotem, ona miała nawiew "boczny". Natomiast w wycinance są dość duże okrągłe "bomby" umieszczone dość daleko od kadłuba. Poza tym jak jest "centralna" wentylacja to nie powinno być "bocznej" i na odwyrtkę. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2018-10-26, 09:15 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Armand
Posty: 6
Rejestracja: 2011-12-11, 22:03
Lokalizacja: Głogów

#207 Post autor: Armand » 2011-12-23, 21:19

faktycznie trochę dziwne, nie sądzę żeby w tak dopracowanym modelu była taka pomyłka;)pooglądałem trochę zdjęć i rzeczywiście takie wielkie "coś" nie przypomina tego wlotu o którym myślałem

BTW
http://muzeumlotnictwa.pl/5705/grafika/ ... _1_big.jpg
świetny temat na podstawkę do tego modelu

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#208 Post autor: OSTOJA » 2011-12-23, 22:37

Dzięki za instrukcję. To jest rzeczywiście chwyt powietrza do wentylacji "bocznej" tylko tak jak napisałem wcześniej - jeżeli jest wentylacja "centralna" to nie powinno być w modelu chwytów powietrza pod skrzydłami więc ich nie będę robił. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#209 Post autor: OSTOJA » 2011-12-26, 11:58

Wkleiłem zastrzaliki podwoziowe.

Obrazek Obrazek

Chwytów powietrza cz. 110h nie będę wklejał dlatego, że w modelu jest "centralny" nadmuch w przedziale transportowo-desantowym z chwytem powietrza na grzbiecie kadłuba:

Obrazek Obrazek Obrazek

Podskrzydłowe chwyty powietrza stosowało się wtedy gdy nadmuch w przedziale transportowo-desantowym był "boczny" (inna wersja nadmuchu) tak jak to jest na poniższym zdjęciu i w instrukcji samolotu otrzymaną od Armanda z taką wersją nadmuchu:

Obrazek Obrazek

Jednym słowem jeżeli jest grzbietowy chwyt powietrza to nie może być chwytów powietrza pod skrzydłami i na odwrót.
Ostatnio zmieniony 2018-10-26, 09:16 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#210 Post autor: OSTOJA » 2011-12-26, 20:18

Rozpocząłem przedział silnikowy - zbiornik oleju w trakcie lepienia, listków jak nas**ł ale mówi się trudno i lepi się dalej.

Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”