Strona 1 z 2

[Zapowiedź] Ju-87 KW CM

: 2009-08-28, 22:41
autor: mad_vins
Dawno tu nie zaglądałem.
Witajcie. Żeby nie przedłużać.
Ju-87 będzie dostępny na początku września.
Na razie zamieszczam foto okładki.
Jak widać szata graficzna uległa zmianie.
Zmianie uległo wiele innych elementów. Więcej szczegółów na temat samego modelu znajdziecie na stronie internetowej wydawnictwa.
TUTAJ
Obrazek
Relację z klejenia surówki znajdziecie TUTAJ

: 2009-08-28, 22:52
autor: Gregor
Moim zdaniem okładka wyglądała by jeszcze lepiej , gdybyście zrezygnowali z napisów model papierowy , modellbaubogen , papermodel po bokach i na dole okładki ( te na górze wystarczą) .

Pozdrawiam , Gregor

: 2009-08-28, 23:05
autor: tad
Okładka lepsza od poprzedniej, ale ciągle jeszcze przeładowana jak łowicka kolorowanka. Za dużo napisów, za duże napisy, niepotrzebne napisy - warto podglądać jak to robi konkurencja.

Model świetny - już go wyczekuję.
TAD

: 2009-08-29, 15:08
autor: mad_vins
Dzięki za rady.
Popracuję nad tym :-)

: 2009-09-22, 16:26
autor: Sylwek
Jakieś postępy w temacie wydania? bo jak nietrudno zauważyć pierwsza połowa września minęła, nie mówiąc o końcówce sierpnia. Proszę mnie źle nie zrozumieć, najważniejsze jest dopracowanie, ale czekam na ten model już od czerwca. Mam nadzieje że model uda się panu wypuścić na rynek przed zakończeniem budowy ronda na ul. Białostockiej i ul. Kleeberga w Bielsku ;-)

Pozdrawiam

: 2009-09-25, 10:14
autor: Kroolo
Info na stronie wydawnictwa:

"Z powodu opóźnień związanych ze zmianą drukarni, wydanie numeru 3-4-5/2009 ( Ju-87) nastąpi dnia 07.10.2009"


Czyli już niedługo, oby tym razem to była realna data - nie mogę się doczekać ;-)

: 2009-10-10, 20:17
autor: tad
Cześć,
dzisiaj kupiłem sobie ten model i przyłączam się do ogólnych pochwał. Opracowanie z górnej półki, zarówno graficznie jak i konstrukcyjnie wygląda rewelacyjnie - okładka na żywo też jest udana (bajeczna grafika - KW to artysta). Swoimi dwoma modelami wydawnictwo KW weszło od razu do pierwszej ligii - tak trzymać!

Dodam tylko, że ten Stukas ma się do "nowego" Stukasa z GPM (Rafałowi Ciesielskiemu pała z przytupem za grafikę i żenującą waloryzację - zarówno Stukasa jak i Me-109 - warto zobaczyć, jak to robią inni...) jak mercedes do malucha, a jest tańszy! Jeśli ktoś się zastanawia, to polecam - nie będzie żałował.
TAD

: 2009-10-11, 19:03
autor: el_paw
Cześć Tad
Możesz wrzucić jakieś fotki arkuszy i instrukcji?

Pozdrawiam

: 2009-10-11, 19:06
autor: Gregor

: 2009-10-11, 19:14
autor: tad
El Paw - daj znać czy tam coś widać - ja nie mam w ogóle wstępu na to forum. Jak będzie potrzeba to porobię fotki arkuszy.
TAD

: 2009-10-11, 22:33
autor: Ceva
tad pisze:Dodam tylko, że ten Stukas ma się do "nowego" Stukasa z GPM (Rafałowi Ciesielskiemu pała z przytupem za grafikę i żenującą waloryzację - zarówno Stukasa jak i Me-109 - warto zobaczyć, jak to robią inni...)
Sory że zapytam. A co ma wspólnego Rafał Ciesielski z przerysowanym projektem P. Grzelczaka?
A co do grafiki to z tego co wiem to jest robiona przez GPM nawet na projektach z "zewnątrz".
U niektórych ta grafika zwłaszcza na pojazdach gąsienicowych wywołuje wybuchy ekstazy. Niestety nie wiem dlaczego :-| .

A fotki nowego KW CM są również na "czarnym" http://www.konradus.com/forum/read.php? ... r=0&page=7

: 2009-10-11, 23:16
autor: tad
Ceva - grafik w Stukasie z GPM nie jest podpisany, ale ponieważ mam i Stukasa i tego Meserszmita (autorstwa R. Ciesielskiego), to sobie porównałem. Ta sama osoba robiła grafikę w obu modelach - więc wychodzi mi na R. Ciesielskiego. Naprawdę położył sprawę tak, że aż dziw bierze jak dobry projektant mógł takie coś zrobić. W porównaniu do stonowanych, eleganckich śladów u KW tamte robią wrażenie pochlapania modelu farbką - z zamkniętymi oczami. A potem jeszcze doszło rozmazanie wszystkiego (to już jest całkowicie niezrozumiałe) i powstała... porażka.

Stawiam, że silnik do tego Stukasa to też dzieło R. C. Ten silnik chyba jest ciekawszy od całego modelu... Przerysowanie dawnego wydania jest kompletne - łącznie z takimi samymi rysunkami montażowymi - nadal oddzielone są tylko stery wysokości, ale ster kierunku już nie. Ot, taki kaprys.

Pewnie miało wyjść naśladowanie słynnego brudzingu Hurricane'a od Hala, ale tak naprawdę wyszła w obu przypadkach karykatura - a szkoda, bo Meserszmitt jest bardzo fajny. Na usprawiedliwienie Awota można dodać, że to jego pierwszy raz z waloryzacją - oby więcej nie robił czegoś takiego.
TAD

: 2009-10-12, 11:16
autor: Ceva
tad pisze:grafik w Stukasie z GPM nie jest podpisany, ale ponieważ mam i Stukasa i tego Meserszmita (autorstwa R. Ciesielskiego), to sobie porównałem. Ta sama osoba robiła grafikę w obu modelach - więc wychodzi mi na R. Ciesielskiego.
Tad, nadal nie mogę się z Tobą zgodzić co do autorstwa graficznego samolotów z GPM.
Nie wiem czy masz i możesz porównać jeszcze parę modeli których autorem nie jest R. Ciesielski a ich grafika jest typowa dla GPM. Dołącz do porównania np. Raidena i Ił-2 których autorem jest Ł. Fuczek.
Do tego można dorzucić pancerkę np. TKS.
Jak by nie patrzył wychodzi że grafika jest wykonana ta samą ręką i stawiam na kogoś z GPM. Będę miał okazję porozmawiać z gepemiarzami na LSM więc ich z ciekawości zapytam.

: 2009-10-12, 11:34
autor: tad
Tak - mam większość projektów Ciesielskiego - tym bardziej się zdziwiłem, że ten Meserszmit dziwacznie odstaje od jego prac. Możliwe, że ktoś z GPM sknocił grafikę w nim i w Stukasie. Natomiast nie ma to nic wspólnego z Iłem-2 czy Raidenem Ł. Fuczka - tam jest całkowicie inna grafika niż w tych dwóch modelach, typowa właśnie dla Ł. Fuczka a nie dla GPM. Malowanie "typowe" dla GPM to takie jak np. w Migu-29.
TAD

: 2009-10-12, 11:56
autor: Ceva
tad pisze:ten Meserszmit dziwacznie odstaje od jego prac.
A którą jego mutację masz na myśli, bo ja mogę porównać tylko C.
tad pisze:Natomiast nie ma to nic wspólnego z Iłem-2 czy Raidenem Ł. Fuczka - tam jest całkowicie inna grafika niż w tych dwóch modelach, typowa właśnie dla Ł. Fuczka a nie dla GPM
Dla mnie te grafiki maja jedna wspólną cechę mianowicie dość charakterystyczne odwzorowanie wypukłości i wklęsłości np. linie podziału blach, wzierniki, klapy itp. Są one jak dla mnie zbyt przesadzone zwłaszcza pokrywy wzierników które wyglądają jakby były z płyty pancernej a nie z blachy.
tad pisze:Malowanie "typowe" dla GPM to takie jak np. w Migu-29.
A to dla mnie jest klasyczna gepemowska kaszana :-? .