Jak sterować samolotem rc

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#16 Post autor: slawek1208 » 2011-12-31, 01:08

napisz mi swój adres e-mail to ci napiszę o pierwszym locie :-D
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu :-(
i
powiedz mi jeszcze taką rzecz :mrgreen:
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek. 8-)
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci ;-)
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!! :!: :mrgreen:

slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#17 Post autor: slawek1208 » 2011-12-31, 01:10

napisz mi swój adres e-mail to ci napiszę o pierwszym locie :-D
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu :-(
i powiedz mi jeszcze taką rzecz :mrgreen:
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek. 8-)
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci ;-)
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!! :!: :mrgreen:

slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#18 Post autor: slawek1208 » 2011-12-31, 01:13

sory pomyliłem :cry: się i dla tego napisałem
x2 :oops:

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

#19 Post autor: daniello » 2011-12-31, 13:33

Mój mail: [email protected]- chyba nawet w Giełdzie znajdziesz na mnie namiary.

Szybowcami moim zdaniem lata się łatwiej i na nich najlepiej jest nauczyć się podstatowej sztuki pilotażu- masz tylko ster kierunku i wysokości- ja właśnie tak zaczynałem przygodę z samolotami rc.

A z modelami spalinowymi jak na mój gust jest tak, że sama regulacja, tankowanie paliwa, odpalanie, świeca, akumulator, rozrusznik...zajmuje to sporo czasu na lotnisku. Do tego cały samolot po locie usmolony jest od rycyny. Oczywiście znajdą się miłośnicy właśnie spaliniaków, dla których klank silnika w locie jest sprawą nadrzędną.

Natomiast jeśli chodzi o sterowanie- gdzieś czytałem statystyki- modele spalinowe są o dużo bardziej pancernie zbudowane- są cięższe po prostu, przez co lecą szybciej a Ty masz mniejszą ilość czasu na reakcję w sytuacji awaryjnej. Elektryki są lżejsze (można powiedzieć również że mniej odporne na kraksy), ale i sama elektronika waży duużo mniej. Ale nie jestem w stanie określić, którymi lata się łatwiej.

Dziękuję i również życzę udanej, szampańskiej zabawy.

Pozdrawiam.

slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#20 Post autor: slawek1208 » 2012-01-01, 02:31

dzięki daniello za wszystko co do pierwszego lotu to się odezwę na email :mrgreen:
więc dowiedziałem się wszystko co chciałem wiedzieć
i tak jak mówię że będę pisał
oraz mam nadzieję że sylwester się udał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ps. jerzeli w przyszłości będę potrzebował pomocy to się odezwę ;-)

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

#21 Post autor: daniello » 2012-01-01, 15:03

slawek1208 pisze: mam nadzieję że sylwester się udał :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
...oj udał się, udał- właśnie skończyłem odsypianie nocy :mrgreen:

slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#22 Post autor: slawek1208 » 2012-01-01, 19:55

to dobrze u mnie też wszystko wszystko OK. :mrgreen:
sylwester się udał :mrgreen: nowy rok też się fajnie zaczyna :-P
a więc do usłyszenia :cry:

Awatar użytkownika
makej
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-13, 10:37

sterowanie

#23 Post autor: makej » 2012-01-13, 10:56

ponieważ dopiero planuje zakup samolotu RC, nie wiem jak to działa, ale na razie o czytuję się w temacie.
Mam w domu radio-nadajnik pozostałość po starym helikop typu CUK-2401
i są dwie gałki
LEWA przód-tył oraz prawo-lewo i PRAWA przód-tył i prawo-lewo
i teraz na mój chłopski rozum myślę tak że
lewa przód-tył to będzie -- ciąg czyli gaz ( ona nie odbija )
lewa prawo-lewo to będzie -- tylna lotka (chyba ,, nie wiem jak się fachowo nazywa )
prawa przód-tył to będzie góra-dół ( czyli start i lądowanie )
prawa prawo-lewo to będzie obrót samolotu wokół własnej osi czyli skręcanie

PYTANIE

1. czy dobrze myślę z tymi sterami
2. jeśli tak to co się stanie gdy jednocześnie dam gałkę prawą w prawo i pociągnę na dół
( bo przecież gdy dam gałkę w prawo to lotki na skrzydłach lewa pójdzie w dół a prawa w górę
ale gdy jeszcze pociągnę na dół to jak się zachowa prawa lotka
niby powinna być w górze bo ciągnę w prawo a niby powinna być na dole bo ciągnę w dół)


pozdrawiam

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

#24 Post autor: daniello » 2012-01-13, 14:16

Dobrze myślisz :-D
w skrócie:
"lewa góra dół"- regulacja obrotów silnika;
"lewa prawo lewo"- ster kierunku-statecznik pionowy;
"prawa góra dół"- ster wysokości- statecznik poziomy;
"prawa prawo lewo"- lotki.

Lotkami przechylasz model, gazem regulujesz prędkość lotu, sterem wysokości wysokość, wznoszenie a analogicznie kierunkiem- kierunek lotu. Ważne jest, bo niektórzy na to nie zwracają uwagi, by model zarówno na małych obrotach, jak i po dodaniu gazu leciał na tej samej wysokości.

Na pytanie drugie nie odpowiem, gdyż nie bardzo wiem o co chodzi- nie będę wprowadzał w błąd.

Awatar użytkownika
makej
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-13, 10:37

#25 Post autor: makej » 2012-01-14, 00:12

"prawa góra dół"- ster wysokości- statecznik poziomy;
czyli chcąc lecieć w góre albo w dół lub też wystartować działa statecznik na ogonie
Bo ja myślałem że lotki na skrzydłach

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

#26 Post autor: daniello » 2012-01-14, 10:21

Lotki odpowiedzialne są za przechylenia modelu na boki, ewentualnie beczkę, czyli obrót. Działają naprzemiennie- tzn lewa w górę, to prawa w lewo.

Awatar użytkownika
makej
Posty: 4
Rejestracja: 2012-01-13, 10:37

#27 Post autor: makej » 2012-01-14, 11:18

czyli aby wystartować i podnieś samolot do góry czego się używa.
Jak dla mnie została jedna opcja, poziome lotki na ogonie.

Dla nie których to może być sprawa jasna jak słońce ale chcę dociec jednej sprawy.

tak na marginesie , nauka latania to szmat godzin, lecz moim priorytetem i wyzwaniem jest
zbudowanie samolotu ( dlaczego? ) ponieważ jestem majsterkowiczem i marzyło by mi się zbudować
jakiegoś Jeta które na dzień dzisiejszy kosztują kilka ładnych tysięcy dolarów,
Dlatego też bardziej czytam o sprawach technicznych.

Sorry że Cię męczę ale niech i to jest lekcja dla innych

pozdrawiam

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

#28 Post autor: daniello » 2012-01-14, 17:41

Aby wystartować:
rozpędzasz model na ziemi silnikiem po czym drążek wysokości delikatnie dajesz na siebie- wtedy to część ruchoma statecznika poziomego podnosi się, powodując wznoszenie modelu.

Moja rada jest taka- kup niedrogi nadajnik na USB, do tego skombinuj Aerofly Professional Deluxe i tam wszystko powoli zobaczysz, nauczysz się latać.


Jety powiadasz...ja mam już za sobą kilka ładnych lat latania a i tak nie buduję takich szybkich maszyn- ale może to dlatego, że jakoś do mnie nie przemawiają.

Lancaster
Posty: 108
Rejestracja: 2008-05-05, 07:00
Lokalizacja: Żarki Letnisko

#29 Post autor: Lancaster » 2012-01-14, 18:22

Najlepiej jak masz możliwość to podejdź na modelarnie gdzie składają takie modele. Ewentualnie pojedz w którą niedziele albo sobotę na lotnisko aeroklubowe i tak najszybciej się dowiesz co i jak działa.

slawek1208
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#30 Post autor: slawek1208 » 2012-01-15, 12:41

jest też inna opcja tak jak kup symulator ja kupiłem na stronie www.modelarnia.pl
po zarejestrowaniu wystarczy zamówić ja kupiłem za 70zł są oczywiście droższe ale ja kupiłem po to żeby wyćwiczyć sobie palce :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Modele RC”