Savage 4.6-problem z odpalaniem

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Apache64
Posty: 129
Rejestracja: 2011-10-02, 12:35
Kontakt:

Savage 4.6-problem z odpalaniem

#1 Post autor: Apache64 » 2012-07-11, 09:47

Witam

Jestem początkującym i niedawno kupiłem Savaga x4.6
Mam mały problem z silnikiem.

Model prawidłowo dotarłem.

Jednak podczas 1 jazdy po docieraniu po prostu podczas jazdy kiedy lekko zachamowałem zasł mi :(

Ale nie w tym problem.
Tego samego dnia postanowiłem, że wyreguluję model.( dokręciłem o 2/8)
Regulowałem tylko śrubę wysokich obrotów.(to troszkę dlatego, że nie umiem jeszcze bardzo dobrze jeździć a nie chciałem jeszcze żeby bardzo szybko przyspieszał)

Tego dnia jeżdziłem bez problemów.

Jednak dzisiaj kiedy za czołem jeździć zaczęły się problemy.
Na początku było ok.
Potem postanowiłem wyregulować śrubę niskich obrotów.

Dokręciłem o 1/8 i silnik nagle zgasł.
Przywróciłem ustawienia fabryczne śruby, poczekałem aż silnik ostygnie,i zapaliłem znowu)

Wyjeździłem zbiornik bez przeszkód i bez problemów.

Jednak później nie chciał mi odpalić :(

Nie tyle co odpalić, ale po odpaleniu silnik działa tylko wtedy jak trzyma się go na obrotach.
Po zejściu z obrotów od razu gaśnie :(

Pod koniec dnia kiedy już wracałem do domu zauważyłem, że gdzie nie przejechał model tam był czarny ślad.
Z rury wydechowe bardzo pluje olejem, czy tak ma być??

I jeszcze jedno małe pytanie, zauważyłem, że nie chce wejść mi na drugi bieg.Co może być tego przyczyną?

W filmach hpi jest pokazane jak ustawić skrzynie, ale prawde mówiąc sam boje się grzebać przy skrznyni.

Za odpowiedzi z góry dziękuje i licze na szybą pomoc ponieważ już w piątek wyjeżdzam a chce wziąć Sava.
pozdrawiam

Maciejht
Posty: 1
Rejestracja: 2012-08-13, 01:30

#2 Post autor: Maciejht » 2012-08-13, 02:01

Witam !
Z twojego opisu sytuacji wynika że twój silnik dostaje zbyt bogatą mieszankę czego objawem jest obfite plucie olejem silniki nitro powinny lekko wypluwać olej ale nie tak opficie żeby zostawiać ślady w normie jest tak około 1do 2 kropli na minutę na postoju. :-)

Przyczyn tego że silnik gaśnie ci na niskich obrotach na ubiegu jałowym mogą być trzy zbyt bogata mieszanka sprzyja temu zjawisku ponieważ na biegu jałowym jest prawie zamknięta przepustnica więc silnik dostaje mało powietrza i w połączeniu z dużą ilością podawanej mieszanki nie może zajść zapalanie i silnik staje. dwa to nie wyregulowana śruba niskich obrotów ona odpowiada za wielkość szczelinki na przepustnicy po jej zamknięciu powinno być tak około1 do 1,5 mm. możesz mieć tez źle wyregulowane trymery na aparaturze. optymalne trymery są wtedy kiedy gdy nie dotykasz spustu gazu to model ani nie hamuje ani nie otwiera przepustnicy na tyle aby silnik wchodził na wyższe obroty niż jałowe i samochód powinien wtedy stać w miejscu i nie załapywać za sprzęgło. Powodem tego że silnik ci zgasł ci podczas hamowania było najprawdopodobniej to że aby uruchomić hamulec Serwo gazu musi zamknąć przepustnicę a to powoduje tą samą sytuację co na postoju i biegu jałowym jak wyregulujesz silnik tak że nie będzie gasł na postoju to przy hamowaniu też nie zgaśnie. ;-)

Jeśli chodzi o to że co drugi bieg nie wskakuje to jest to normalne w przypadku pracy silnika na bogatej mieszance ponieważ aby wskoczył drugi biek musisz osiągać wysokie obroty i duży moment obrotowy i tylko przy dobrze wyregulowanym silniku i na długich prostych się załącza drugi bieg i jest to jak najbardziej prawidłowe bo gdyby wcześnie się załączał to przeciążał by silnik i powodowałby mułowate przyspieszanie modelu.
Pozdrawiam
Maciej Hatny

Awatar użytkownika
Apache64
Posty: 129
Rejestracja: 2011-10-02, 12:35
Kontakt:

#3 Post autor: Apache64 » 2012-08-14, 10:39

więlkie dzięki!
Ale już naprawiłem wcześniej sam problem.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Modele RC”