Płócienne poszycie płatów

Dokumentacje "latadeł"

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Lancaster
Posty: 108
Rejestracja: 2008-05-05, 07:00
Lokalizacja: Żarki Letnisko

#46 Post autor: Lancaster » 2008-12-20, 13:30

Tak jak OSTOJA mówi im większa krzywizna profilu to wypuklenie będzie bardziej widoczne. Wielkość tego uwypuklenia zależna jest od profilu, tak więc nie na wszystkich samolotach ono będzie mocno uwypuklone. Na nie których samolotach po mimo profilu wklęsło-wypukłego na powierzchni dolnej takie uwypuklenie może nie występować lub występuje bardzo minimalnie.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#47 Post autor: OSTOJA » 2008-12-20, 14:04

Lancaster Nic dodać nic ująć. W 6 poście na str 2 napisałem.
OSTOJA pisze:Wszystko zależy od promienia (krzywizny) łuku, im większa krzywizna żebra tym większe odkształcenie płótna i zawsze płótno odkształca się w kierunku środka łuku (krzywizny). W okolicy spływu skrzydła, gdzie krzywizna jest praktycznie zerowa odkształcenie płótna jest też prawie zerowe.
Pozdrawiam.
I to by było na tyle.

END

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#48 Post autor: tad » 2008-12-20, 16:24

Ja tam nie widzę żadnej WYPUKŁOŚCI, bo i jakim cudem? Od krawędzi natarcia poszycie nie jest zapadnięte i to wszystko - dalej już jest - mniej lub bardziej w zależności od materiałów i środków. Ale bez wypukłości. Przy okazji - Lancaster pokazał Wam zdjęcia współczesnej repliki samolotu - a Ostoja już się popłakał z radości. Za wcześnie - zobacz dokładniej co naciągnęli na płatach tego samolotu. No i powtarzam - ja tam wypukłości nie widzę.

Profil płata wklęsło - wypukły nie dotyczy wyoblonego poszycia, tylko kształtu żeber w skrzydle. Osiaga się go nie przez wypukłości poszycia, o jakich tu mowa, a przez odpowiednie wyprofilowanie żeberek. Łatwo daliście się nabrać Panu Specjaliście od "błonki" i płynu do mycia naczyń na jego tłumaczenia z palca wyssane. Na wcześniejszych fotkach widać, że w najlepszym razie poszycie jest płaskie - wypukłe są żebra. Ostoja i reszta świata - voila!
TAD

Awatar użytkownika
Haluś
Posty: 768
Rejestracja: 2007-03-14, 20:13
Lokalizacja: Racibórz

#49 Post autor: Haluś » 2008-12-20, 16:29

OSTOJA pisze: Oczekuję na przeprosiny. :roll:
Ojj coś mi się wydaje , że się nie doczekasz :roll: :mrgreen:

Lancaster
Posty: 108
Rejestracja: 2008-05-05, 07:00
Lokalizacja: Żarki Letnisko

#50 Post autor: Lancaster » 2008-12-20, 19:11

Mi sie wydaje TAD ze po prostu nie chcesz przyjąć tego do wiadomosci ze nie nie zawsze masz racje. Skejalem modele latające wiec wiem jak sie zachowuje materiał naciagany.
Jaka jest róznica ze na replice jest zastosowany inny materiał?

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#51 Post autor: tad » 2008-12-20, 23:43

Lancaster - a co z kilkoma zdjęciami pokazanymi w tym wątku? One Cię nie przekonują? Byłeś w jakimś muzeum, żeby na żywo zobaczyć samoloty? W tym wypadku zdjęcia i ogląd na żywo mówią jak jest - nie potrzebuję rysunków i zmyślania.

Na tych replikach nie rozpina się płótna tylko jakieś plastiki i one się nie naciągają tak jak płótno od impregnatów i szpachlówki. Widziałem takie coś na ostatnim Pikniku Lotniczym - nie mam pojęcia co za samolot udawała ta replika - ja się przypatrzyłem z bliska to był plastik (folia) plus aluminiowe tyczki. Najważniejsze, że używa się teraz materiałów, które można dowolnie kształtować i nie niszczą się tak samo jak te stare materiały. I jednocześnie inaczej zachowują.

Tyle zdjęć tu padło, ale koniec końców ludzie się przestraszyli i przestali wierzyć własnym oczom - woleli dać się zagadać komuś, kto jest od nich szybszy o 20 postów na minutę...
TAD

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#52 Post autor: OSTOJA » 2008-12-21, 09:46

Lancaster, albo gostek ma coś z głową i jest ciężko kapujący - wtedy tu nic nie poradzisz, tylko dobry lekarz (nie byle łapiduch), albo złośliwy i chce Cię zdenerwować tak samo jak mnie próbował - w tym przypadku trzeba zastosować totalny bojkot i nie odpowiadać na żadne zaczepki i nie odwiedzać jego tematów.

Ja ze swojej strony proszę admina - jeżeli jest to możliwe, o zablokowanie użytkownika o nick'u Tad tak by nie miał możliwości wpisywania postów w moich tematach - jest to moja wielka prośba!
Ostatnio zmieniony 2008-12-21, 14:30 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.

Lancaster
Posty: 108
Rejestracja: 2008-05-05, 07:00
Lokalizacja: Żarki Letnisko

#53 Post autor: Lancaster » 2008-12-21, 13:54

http://www.planespotting.eu/aviodrome/a ... 2%2017.jpg
Tamte przedstawiają repliki, ale ta co teraz podałem przedstawia oryginał.
I byłem w muzeum właśnie w tym co ty masz rzut beretem.
Możesz sam sprawdzić masz blisko jak powiadasz weź liniał na tyle długi aby starczył na długość miedzy żebrami przyłóż na całej długości spodniej części żebra jadąc od natarcia aż do spływu.
I będzie na środku uwypuklone może nie mocno ale jakiś procent na pewno.

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#54 Post autor: tad » 2008-12-21, 17:10

No ale na żeberku musi być uwypuklone - bo inaczej jak? To jest zasada napięcia na czymś. Natomiast na środku nie może być wypukłe - także na Twoim zdjęciu nie jest.

Ostoja - nie jestem Twoim kolegą, żebyś pisał o mnie obraźliwie "gostek". Panuj nad językiem - prosiłeś o przeprosiny ie wiadomo za co, a widać, że Ty właśnie obrażasz. Już lepiej zajmij się "błonką" z płynem do mycia naczyń i cellonem - w tym jesteś dobry...
TAD

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#55 Post autor: Kroolo » 2008-12-21, 17:46

tad, przejdź się do tego muzeum skoro masz rzut beretem, porób zdjęcia dolnej powierzchni płata o profilu wypukło-wklęsłym, najlepiej z przyłożonym liniałem i zamieść je na forum - może szala racji drgnie w Twoją stronę.

PS: na maila ani na pw nie odpowiadasz - jak będzie z zakończonym już jakiś czas temu (początek września) konkursu z samolotami tłokowymi? Obiecałeś coś i się nie wywiązałeś...

Awatar użytkownika
Gregor
Posty: 610
Rejestracja: 2008-06-12, 20:40
Kontakt:

#56 Post autor: Gregor » 2008-12-21, 20:04

Ludzie spokojnie! Jak się można kłócić , o takie duperele . Święta są .

Obrazek

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#57 Post autor: tad » 2008-12-21, 23:35

Ale nie mam zamiaru udowadniać, że nie jestem wielbłądem. Edipodium porobił zdjęcia i co? Nieważne - specjalista zobaczył co chciał. Więcej fotek i tak nic nie da. Poza tym w necie jest pełno stron z rekonstrukcjami starych samolotów (podałem jedną przy okazji relacji z budowy Spada) - robionych z płótnem i w miarę wiernie - wystarczy poszukać.

Modele są - miałem problemy i nie mogłem ich wysłać. Po świętach pewnie dojdą.
TAD

Lancaster
Posty: 108
Rejestracja: 2008-05-05, 07:00
Lokalizacja: Żarki Letnisko

#58 Post autor: Lancaster » 2008-12-23, 00:50

Ale zauważyłem ciekawą rzecz gdzie są podane przez Ciebie w linku co podałeś w relacji o Spadzie. Rzecz taką że w czasie lotu dolna powierzchnia miedzy żebrami jest zapadnięta pod wpływem sił aerodynamicznych, a w czasie postoju efekt jest taki jak opisujemy wyżej czyli wyoblone.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#59 Post autor: OSTOJA » 2008-12-23, 10:58

Lancaster, w ostatnim poście na str. 2 odpowiedziałem na pytanie Kroolo:

Kroolo napisał/a:
czy podczas lotu poszycie inaczej się układa niż podczas spoczynku?

Zależy od rozstawu żeber i prędkości lotu. Ogólnie rzecz biorąc dla profili wklęsło-wypukłych podczas lotu sytuacja się odwraca. Góra jest wypukła a dół jest wklęsły z powodu rozkładu ciśnień na dolnej i górnej powierzchni skrzydła. Dla dobrze rozstawionych żeber i określonej prędkości lotu obie powierzchnie mogą być równe i pokrywać się z obrysem żeber.

Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia i szczęśliwego Nowego Roku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Samoloty i inne latające”