Aerograf i Kompresor

Cała teoria i pytania techniczne

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#31 Post autor: Kroolo » 2012-05-01, 23:23

r-t pisze:Czynnik=olej
r-t, Głupoty panocku wypisujesz :-P

mati13u, wlej oleju sprężarkowego tyle ile ulałeś. Nie dolewaj spożywczego itp - zaśmierdzi tylko i się zatrze tłok. Kompresor kiepskawy - przydałoby się dorobić zbiornik wyrównawczy np. z gaśnicy.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#32 Post autor: r-t » 2012-05-02, 06:31

:oops:

mati13u
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-01, 20:05
Lokalizacja: warszawa

#33 Post autor: mati13u » 2012-05-02, 08:18

Kroolo pisze:
mati13u, wlej oleju sprężarkowego tyle ile ulałeś. Nie dolewaj spożywczego itp - zaśmierdzi tylko i się zatrze tłok. Kompresor kiepskawy - przydałoby się dorobić zbiornik wyrównawczy np. z gaśnicy.
tylko ja nie wiem ile dokładnie tego oleju wylałem :-( - to było podczas drogi do metra, zobaczyłem plamę(na torbie pułciennej) to się zatrzymałem, potem jak sprawdzałem skąd leci, to polecjało trochę pod kątem 90 stopni. Poprzedni właściciel powiedział że mu też trochę się ulało na początku użytkowania.
czy olej sprężarkowy kupię w castoramie?

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#34 Post autor: Kroolo » 2012-05-02, 14:44

Dolej jakieś 20-30ml. Może castorama posiada stronę internetową z ofertą? Lepiej chyba pytać w serwisie AGD.

mati13u
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-01, 20:05
Lokalizacja: warszawa

#35 Post autor: mati13u » 2012-05-02, 22:48

Oleju doleję, dzwoniłem do castoramy i mają 1l opakowania(trochę duuuże). Katalog na stronie internetowej jest trochę dziwny(lekko mówiąc). Nigdy nie znalazłem tego czego szukałem.

mati13u
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-01, 20:05
Lokalizacja: warszawa

#36 Post autor: mati13u » 2012-05-06, 10:24

Przepraszam za wpis za wpisem.
Czym uszczelnić wylot powietrza? - kleiłem poxipolem wylot i rurkę, i jest trochę nieszczelności :(

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice

#37 Post autor: Nikooo » 2012-05-06, 10:38

Może silikonem albo taśmą izolacyjną?

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#38 Post autor: r-t » 2012-05-06, 11:05

Chcesz uszczelnić połączenie rurka-wężyk? jeśli tak to opaską zaciskową.

mati13u
Posty: 20
Rejestracja: 2012-05-01, 20:05
Lokalizacja: warszawa

#39 Post autor: mati13u » 2012-05-06, 20:36

Nie
Rurka - wylot powietrza z manometru, skleiłem to jak poprzedni właściciel poxipolem i jest w jednym miejscu nieszczelne, od deski mocującej(od dołu) więć nie pokryłem tego zapewne szczelnie poxipolem.

marzena.poczobu
Posty: 2
Rejestracja: 2013-03-04, 14:46
Kontakt:

#40 Post autor: marzena.poczobu » 2013-03-04, 14:48

Mleczyk pisze:Jeszcze chciałbym się zapytać, czy farby akrylowe z Pactry nadają się do malowania aerografem, czy też efekt tego jest mizerny?
Absens carens - nieobecny traci, nieobecny sam sobie szkodzi.

jumo
Posty: 24
Rejestracja: 2011-04-27, 06:53
Lokalizacja: Ruda Śląska

#41 Post autor: jumo » 2013-03-05, 10:00

marzena.poczobu pisze:
Mleczyk pisze:Jeszcze chciałbym się zapytać, czy farby akrylowe z Pactry nadają się do malowania aerografem, czy też efekt tego jest mizerny?
Absens carens - nieobecny traci, nieobecny sam sobie szkodzi.

To jest pytanie , odpowiedź czy luźne stwierdzenie ?

Awatar użytkownika
Grazzi
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-03, 20:36
Lokalizacja: Kraków

#42 Post autor: Grazzi » 2013-03-12, 17:40

Witam wszystkich. Podepnę się pod temat, gdyż tez dotyczy kompresora i aero. Przyznam, żę dotychczas nie bawiłem się areo, jest to moja pierwsza styczność, dlatego też chce zapytać o kilka rzeczy.
Ostatnio zainwestowałem w komplet:
kompresor http://www.exito.sklep.pl/pl/p/MAR-Komp ... dler/10618
i aero http://www.exito.sklep.pl/pl/p/Aerograf ... 5-mm/13140
I jak kompresor działa bardzo fajnie, tak aerograf płata mi psikusy. Po pierwszym odpaleniu malował ok 10 minut, a potem koniec. Z tym, że tutaj mogła zawinić zbyt gęsta farba. Korzystam z akryli Vallejo, a rozcieńczam denaturatem.
Tyle,. że po wyczyszczeniu aero dalej są problemy, syknie dwa razy i kropka- powietrze leci, farba za diabła nie chce.
I tutaj mam prośbę do forumowych mistrzów o wsparcie w temacie obsługi aero- jak bardzo tak +/- rozcieńczać farbę oraz czy ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, albo ktokolwiek posiada jakieś informację, jak rozłożyć to aero na części pierwsze i jak wymieniać dyszę z igłą? Niestety producent nie dołączył żadnej instrukcji a nie zabieram się żeby nic nie uszkodzić.
Ogólnie potrzebuje wiedzę elementarną i zwykłe podstawy.
Za wszelką pomoc będę bardzo wdzięczny.

No i wybaczcie tak głupie pytania, ale jednak lepiej zapytać się mądrzejszych od siebie :)

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice

#43 Post autor: Nikooo » 2013-03-12, 18:10

Mam bardzo podobny aerograf. Temu że farba nie leci prawdopodobnie jest zaschnięta farba w miejscu gdzie iglica łączy się z dyszą. Rozkręcasz to tak: Najpierw to na końcu po prawo jak leży dyszą na lewo, później jest zacisk na iglicę myślę że się domyślisz o co chodzi. Wykręcasz to i teraz najniebezpieczniejsze bo wyciąganie iglicy. Jak jest zaschnięta farba to wychodzić może z oporem. Dobra teraz dysza. Najpierw odkręcamy to mniejsze przy dyszy, powinno być widać samą dyszę i teraz tą większą osłonę. I widać dyszę :mrgreen: Delikatnie odkręć kluczykiem i powinno być już skończone demontowanie aerografu. Po tym ja iglicę i dyszę moczę w benzynie ekstrakcyjnej, resztę czyli ten korpus przepłukuje też benzyną ekstrakcyjną :mrgreen: Po kąpieli zostanie trochę farby szczególnie w dyszy, farbę tą wydłubuje igłą i iglicą, ale jak się boisz o iglicę to lepiej tak nie rób :mrgreen: Trochę chaotycznie, jak coś to jeszcze pytaj. Jak ja maluję aerografem to farbę rozcieńczam metodą prób i błędów, nie powinna spływać.

Awatar użytkownika
Grazzi
Posty: 12
Rejestracja: 2013-02-03, 20:36
Lokalizacja: Kraków

#44 Post autor: Grazzi » 2013-03-12, 19:02

Co do rozkręcania aero wszystko jasne, wielkie dzięki za wskazówki :)
Kwestia tylko z tą farbą- jak rozpoznać prawidłową konsystencje? I co znaczy, że "nie powinna spływać"?

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice

#45 Post autor: Nikooo » 2013-03-12, 19:39

Chodzi mi o to że jak będziesz malował po pochyłej powierzchni to żeby nie spływała. Czytałem gdzieś że powinna mieć konsystencję mleka. Popróbuj na jakimś starym modelu. Nie umiem tego za bardzo wytłumaczyć :mrgreen: Ja na połowę takiego zbiorniczka w aerografie z farbą dawałem kilka kropli co kroplę psikałem na kartkę sprawdzając jak psika. Aha akryle lepiej rozcieńczaj wodą destylowaną i po każdym malowaniu "przepsikuj" aerograf albo właśnie wodą destylowaną jak malujesz akrylami albo benzyną ekstrakcyjną jak emaliami. Warto też dać go po prostu pod kran i przepłukać go wodą. Oczywiście sam ten korpus bez iglicy itd. Znowu przepraszam że trochę chaotycznie :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kwestie Teoretyczne”