Rady dlapoczątkującego

Cała teoria i pytania techniczne

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Frey
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-20, 21:19
Lokalizacja: Złotów, Piła

Rady dlapoczątkującego

#1 Post autor: Frey » 2012-12-20, 21:31

Witajcie. jak w temacie jestem początkujący.

Mam parę pytań, na które nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na forach. Pozwolę sobie zadać je tutaj.

Jako pierwszy model wybrałem i zamówiłem sobie http://www.mojehobby.pl/products/AH-64A ... 13581.html

I teraz pytanie.

Jaka jest kolej czynności, które wykonujemy? Czy jeżeli model jest jednobarwny (tak jak ten który wybrałem) czy można pomalować go przed sklejeniem (kadłub i części zew), czy mimo wszystko lepiej po??

Przy malowaniu co po kolei się nakłada chodzi mi o podkłady, farby, nabłyszczacze, utrwalacze itd.?

Po prostu co najlepiej robić po kolei, żeby było dobrze? ;-)

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice

#2 Post autor: Nikooo » 2012-12-21, 08:11

Ja to robię tak, że te części, które będzie widać po sklejeniu, ale będzie się do nich trudno dostać maluję przed przyklejeniem. Jednak trzeba uważać, aby zostawić miejsce na klej, bo farby się on nie trzyma :-) Resztę maluje po sklejeniu.
Co do podkładów itp. Najpierw podkład. Później malowanie. Teraz lakier błyszczący, kup sobie sidoluks do pcv i linoleum. Tanie, a starcza na bardzo długo. Teraz dojemy na to kalki i jeszcze raz lakier błyszczący. Później weathering, wash, czyli upiększanie modelu. I na to lakier matowy. Uff, ale się rozpisałem :mrgreen:

Frey
Posty: 16
Rejestracja: 2012-12-20, 21:19
Lokalizacja: Złotów, Piła

#3 Post autor: Frey » 2012-12-21, 17:02

Dzięki za podpowiedź :)

Myślę jeszcze nad pędzelkami, na początek okrągłe italeri

1x4
1x 1 lub 2
1x 0 lub 00

i do tego jakiś płaski.

Oczywiście otwarty jestem na sugestie.

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice