Hawker Tempest mkV oraz dodatkowo Spitfire mkVb

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
SmokHaosu
Posty: 348
Rejestracja: 2007-06-22, 22:50

#31 Post autor: SmokHaosu » 2008-04-14, 16:48

Niestety nie wszystko co można aerografem można i pędzlem ;-)
Model fajnie wygląda, jest w takiej miłej ciemnej tonacji jak na starym obrazie.
Tylko na ile to się ima z rzeczywistością?

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#32 Post autor: Paws » 2008-04-14, 18:29

Ano tak:


(klik aby powiekszyć)
Obrazek[



Te samoloty nieźle się "eksploatowały" i brudziły..

Awatar użytkownika
SmokHaosu
Posty: 348
Rejestracja: 2007-06-22, 22:50

#33 Post autor: SmokHaosu » 2008-04-14, 18:51

Sorry Paws, ale to zdjęcie może co najwyżej tłumaczyć preszajding, poza tym okopcenia z działek, wydechu, rakiet. Ale nawet jasny kolor jest tam mocno zróżnicowany i generalnie mocno jaśniejszy od ciemnego. U Ciebie całość jest mocno ciemna.

Awatar użytkownika
CHESTER
Posty: 80
Rejestracja: 2007-04-02, 16:46
Lokalizacja: Lublin

#34 Post autor: CHESTER » 2008-04-14, 19:34

SmokHaosu pisze: Model fajnie wygląda, jest w takiej miłej ciemnej tonacji jak na starym obrazie.
Też mi się to tak skojarzyło i dlatego mi się to malowanie, bardzo podoba. Po co robić kolejny model co jest pięknie pomalowany aero i bardziej wyeksploatowany niż w rzeczywistości by był?

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#35 Post autor: Paws » 2008-04-15, 06:38

U mnie "jasny" jest także zróżnicowany (można znaleść zdjęcia na których Tempesty są jeszcze bardziej brudne).. zapodam fotki całości przy świetle dziennym to nie będzie takich przekłamań koloru.
Możliwe że jest ciut za mocno przyciemniony-spita tak nie zrobię ale "konia roboczego" jakim był tempest chyba można.


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
SmokHaosu
Posty: 348
Rejestracja: 2007-06-22, 22:50

#36 Post autor: SmokHaosu » 2008-04-15, 23:37

To inaczej. Powiedz mi jakie czynniki w realu wpływają na takie właśnie ubrudzenie "konia roboczego" ?

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#37 Post autor: Paws » 2008-04-16, 07:39

Warunki frontowe, polowe lotniska, częsta obłsuga,częste misje i ich specyfika: przede wszystkim cele naziemne, pogoda-jesień, zima i wiosna nie rozpieszczaja bojowych maszyn. Brud i okopcenia i inne ślady obsługi były przez pogodę dodatkowo "konserwowane" i "utwalane" na płatowcu..

Przeglądnąłem wiele zdjęć tego jakże pieknego samolotu nim pozwoliłem sobie na ten filtrowo-waszowy szał- mnie osobiście efekt się podoba, rzecz jasna co forum i osoba to inne opinie i uwagi i bardzo dobrze-wszystkie je biorę zawsze poważnie i poprawiam mój warsztat modelarski w oparciu o nie.

Co do całego szeroko pojętego "weatheringu" modeli to jest: zaznaczania lini podziału blach, odprysków, zadrapań, przetarć, rdzy czy zacieków to jest to i tak całkowity SF który ma za zadanie uplastycznić i urealnić plastikowy model. Gdyby prawdziwy samolot zmniejszyć 48 lub 72 razy to nic z tych rzeczy nie było by widoczne..(o pojazdach i czołgach nawet nie wspomnę a tam obicia,otacia i zacieki maści wszelkakiej są w obfitości)

Pozdrawiam!

P.S.

Zobacz np. jak mały jest kontrast barw i jak przetarte, przybrudzone i nijakie są kolory na maszynie Clostermanna:

http://www.petealbrecht.com/blog/clostermann2.jpg

Awatar użytkownika
SmokHaosu
Posty: 348
Rejestracja: 2007-06-22, 22:50

#38 Post autor: SmokHaosu » 2008-04-16, 14:23

Ja sie Paws zgadzam, tylko, że podane przez Ciebie przyczyny są stosowne również dla innych samolotów. Jak wspomniałem wyżej, mi się też podoba ;-)
Co do realności. Gdybyśmy mieli robić tak, aby było naprawdę jak najrealniej to nikt by się w to nie bawił. Odpryski etc. to raczej kwestia sie podobania, panujących w świecie modelarstwa trendów i tyle.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”