Kfz Horch 15 1:35 [sklejmy.com-konkurs]
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Kfz Horch 15 1:35 [sklejmy.com-konkurs]
Witam!!!
Pomimo że nie najlepszy ze mnie modelarz stwierdziłem ze jednak spróbuje swoich sił na tym konkursie (tym bardziej że po raz pierwszy).
Z uwagi na ograniczony czas, historie pojazdu podam później. A teraz zapraszam do obejrzenia wstępu czyli pudełko itp
CDN Pozdrawiam
Pomimo że nie najlepszy ze mnie modelarz stwierdziłem ze jednak spróbuje swoich sił na tym konkursie (tym bardziej że po raz pierwszy).
Z uwagi na ograniczony czas, historie pojazdu podam później. A teraz zapraszam do obejrzenia wstępu czyli pudełko itp
CDN Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 19:12 przez Wicio, łącznie zmieniany 3 razy.
Witam!
Niestety nie widać fotek, a przynajmniej ja ich nie widzę :-/
EDIT:
To na szczęście tylko miniaturek nie widać- w pełnym rozmiarze działają.
Niestety nie widać fotek, a przynajmniej ja ich nie widzę :-/
EDIT:
To na szczęście tylko miniaturek nie widać- w pełnym rozmiarze działają.
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 18:54 przez szkp, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam !!!!
Po krótkiej przerwie wakacyjnej wróciłem do konkursowego modelu. Jak napisałem na samym początku postaram się przybliżyć Wam sam samochodu a także jego twórce.
Kfz. 15 Horch był produkowany od 1937 do 1943 r. na na wyraźna proźbe Generalnego Dowództwa III Rzeszy, które potrzebowało pojazdu szybkiego a zarazem uniwersalnego który potrafi się dostosować do każdych warunków terenowych. Szczególnie ten typ samochodu dowództwu przypadł do gustu, gdyż nadawał sie do niemieckiego Blitzkrieg'u. Atutem tego samochodu był napęd na 4 koła . Kfz. 15 Horch był używany przez żołnierzy i nie tylko na wszystkich frontach głównie w ZSRR i Afryce.
Dane techniczne:
- ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym
- 80 koni mechanicznych
- napęd na cztery koła
-max prędkość (kabriolet)- 95 km/h, z zadaszeniem 90 km/h
- spalanie - 26l na drodze, 36l w terenie,
- pojemność baku z rezerwą 110l
- zasięg - 400km na drodze, 300 km w terenie.
(źródło: tłumaczone na podstawie instrukcji załączonej do modelu)
Twórcom tego jak i wielu innych samochodów był August Horch.
URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16f8f.html][/URL]
Większość znawców motoryzacji zna logo niemieckiego Audi. Niewielu wie jednak, co oznaczają cztery nachodzące na siebie pierścienie. Otóż każdy z nich oznacza jedno przedsiębiorstwo. Mówimy o czterech firmach, które na początku XX w. należały do najpopularniejszych w branży motoryzacyjnej - DKW, Audi, Horch i Wanderer. Połączyły się one dnia 29 czerwca 1932 roku (w skutek światowego kryzysu) i utworzyły firmę Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Firma ta była wówczas drugą co do wielkości firmą produkującą samochody w Niemcach. Po wojnie sowieckie siły administracyjne zadecydowały o likwidacji Auto Union. Jednak firma odrodziła się w 1949 r. na terenie zachodnich Niemiec w Ingolstand. W 1965 r. doszło do przejęcia marki przez Volkswagena, a samochody produkowane odtąd w Ingolstand nosiły nazwę AUDI. August Horch jest osobą, która odegrała w historii Audi największą rolę. Gdy August Horch miał 18 lat, był świadkiem powstania samochodu. Gdy ukończył studia, pracował trzy lata na stanowisku asystenta w zakładach silnikowych Karola Benza.
W 1904 roku Horch założył własną firmę w Zwickau, która nazywała się "Horch Werke". W jego zakładach produkowano na początku silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM i pojemności 2,6 i 5,8 litra. Często dochodziło do nieporozumień między Horchem a jego sponsorami. W wyniku tego August opuścił założone przez siebie przedsiębiorstwo i utworzył nową firmę "Zakłady Samochodowe August Horch". W Zwickau istniały więc już dwa przedsiębiorstwa noszące nazwę Horch. Prowadziło to do wielu pomyłek. Sąd zdecydował, która z firm utrzyma nazwę Horch. Niestety Horch przegrał. Wówczas przetłumaczył swoje nazwisko na łacinę i tak nazwał swoje zakłady. Po niemiecku Horch znaczy słuchaj, a po łacinie Audi. I w ten sposób w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwę jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na świecie i która jest właścicielem jednego z pierścieni występujących w logo Audi.
A teraz przejdźmy do meritum:
o to od czego zaczynam tzn od nadwozia (tak to się chyba nazywa specem od samochodów nie jestem)
a o to dwa pedały samochodowe mysle że wyszły nienajgorzej.
a to jeden z trzech karnistrów, wkrótce pokaże gotowe
pojawiły się wreszcie pierwsze wajchy no i tylne siedzenie, ups jeszcze nie pomalowane ale i na to przyjdzie czas.
To narazie tyle, zachęcam do oglądania no i komentowania.
Pozdrawiam Serdecznie!!
Po krótkiej przerwie wakacyjnej wróciłem do konkursowego modelu. Jak napisałem na samym początku postaram się przybliżyć Wam sam samochodu a także jego twórce.
Kfz. 15 Horch był produkowany od 1937 do 1943 r. na na wyraźna proźbe Generalnego Dowództwa III Rzeszy, które potrzebowało pojazdu szybkiego a zarazem uniwersalnego który potrafi się dostosować do każdych warunków terenowych. Szczególnie ten typ samochodu dowództwu przypadł do gustu, gdyż nadawał sie do niemieckiego Blitzkrieg'u. Atutem tego samochodu był napęd na 4 koła . Kfz. 15 Horch był używany przez żołnierzy i nie tylko na wszystkich frontach głównie w ZSRR i Afryce.
Dane techniczne:
- ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym
- 80 koni mechanicznych
- napęd na cztery koła
-max prędkość (kabriolet)- 95 km/h, z zadaszeniem 90 km/h
- spalanie - 26l na drodze, 36l w terenie,
- pojemność baku z rezerwą 110l
- zasięg - 400km na drodze, 300 km w terenie.
(źródło: tłumaczone na podstawie instrukcji załączonej do modelu)
Twórcom tego jak i wielu innych samochodów był August Horch.
URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16f8f.html][/URL]
Większość znawców motoryzacji zna logo niemieckiego Audi. Niewielu wie jednak, co oznaczają cztery nachodzące na siebie pierścienie. Otóż każdy z nich oznacza jedno przedsiębiorstwo. Mówimy o czterech firmach, które na początku XX w. należały do najpopularniejszych w branży motoryzacyjnej - DKW, Audi, Horch i Wanderer. Połączyły się one dnia 29 czerwca 1932 roku (w skutek światowego kryzysu) i utworzyły firmę Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Firma ta była wówczas drugą co do wielkości firmą produkującą samochody w Niemcach. Po wojnie sowieckie siły administracyjne zadecydowały o likwidacji Auto Union. Jednak firma odrodziła się w 1949 r. na terenie zachodnich Niemiec w Ingolstand. W 1965 r. doszło do przejęcia marki przez Volkswagena, a samochody produkowane odtąd w Ingolstand nosiły nazwę AUDI. August Horch jest osobą, która odegrała w historii Audi największą rolę. Gdy August Horch miał 18 lat, był świadkiem powstania samochodu. Gdy ukończył studia, pracował trzy lata na stanowisku asystenta w zakładach silnikowych Karola Benza.
W 1904 roku Horch założył własną firmę w Zwickau, która nazywała się "Horch Werke". W jego zakładach produkowano na początku silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM i pojemności 2,6 i 5,8 litra. Często dochodziło do nieporozumień między Horchem a jego sponsorami. W wyniku tego August opuścił założone przez siebie przedsiębiorstwo i utworzył nową firmę "Zakłady Samochodowe August Horch". W Zwickau istniały więc już dwa przedsiębiorstwa noszące nazwę Horch. Prowadziło to do wielu pomyłek. Sąd zdecydował, która z firm utrzyma nazwę Horch. Niestety Horch przegrał. Wówczas przetłumaczył swoje nazwisko na łacinę i tak nazwał swoje zakłady. Po niemiecku Horch znaczy słuchaj, a po łacinie Audi. I w ten sposób w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwę jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na świecie i która jest właścicielem jednego z pierścieni występujących w logo Audi.
A teraz przejdźmy do meritum:
o to od czego zaczynam tzn od nadwozia (tak to się chyba nazywa specem od samochodów nie jestem)
a o to dwa pedały samochodowe mysle że wyszły nienajgorzej.
a to jeden z trzech karnistrów, wkrótce pokaże gotowe
pojawiły się wreszcie pierwsze wajchy no i tylne siedzenie, ups jeszcze nie pomalowane ale i na to przyjdzie czas.
To narazie tyle, zachęcam do oglądania no i komentowania.
Pozdrawiam Serdecznie!!
Dzis pomalowałem fotele i kanistry myślę że wieczorkiem powinienem pokazać już burty samochodu.
Trochę poskrobałem przy Horchu i to rezultaty:
Jesli chodzi o ostatnie zdjęcie to nie wiem na jaki kolor pomalować wewnętrzną cześć drzwi i pudła, jeśli można prosić o porady to z chęcią wysłucham.
Tylne koła są okryte nadkolami, zauważyłem że na końcu tych elementów jest plastikowa (niezbyt piękna) imitacja gumowych błotników, postanowiłem ściąć plastikowy element i z dętki rowerowej wykonać własny. Zaprezentuje jak powstawał gumowy błotnik:
A o to nadkole jeszcze z plastikowym błotnikiem:
i ścięta plastikowa imitacja błotnika:
Następnie przygotowałem fragment dętki rowerowej (już nie jest przydatna, jest przebita i to na włazie studzienki kanalizacyjnej ), kolejno widzimy dwa wycięte błotniki które zostały przyklejone do nadkoli.
A tak nowy element komponuje się z całym pojazdem:
To narazie tyle zachęcam do oglądania a przede wszystkim komentowania. Pozdrawiam !!!
Trochę poskrobałem przy Horchu i to rezultaty:
Jesli chodzi o ostatnie zdjęcie to nie wiem na jaki kolor pomalować wewnętrzną cześć drzwi i pudła, jeśli można prosić o porady to z chęcią wysłucham.
Tylne koła są okryte nadkolami, zauważyłem że na końcu tych elementów jest plastikowa (niezbyt piękna) imitacja gumowych błotników, postanowiłem ściąć plastikowy element i z dętki rowerowej wykonać własny. Zaprezentuje jak powstawał gumowy błotnik:
A o to nadkole jeszcze z plastikowym błotnikiem:
i ścięta plastikowa imitacja błotnika:
Następnie przygotowałem fragment dętki rowerowej (już nie jest przydatna, jest przebita i to na włazie studzienki kanalizacyjnej ), kolejno widzimy dwa wycięte błotniki które zostały przyklejone do nadkoli.
A tak nowy element komponuje się z całym pojazdem:
To narazie tyle zachęcam do oglądania a przede wszystkim komentowania. Pozdrawiam !!!
Witam!
Pojazd ciekawy ( u mnie czeka na przeróbkę na radio car ), ale za dużo dodatków dajesz na początek... Model nie należy do łatwych, bo Italka troszkę kiedyś się starała jak ten pojazd był nowością...
Poza tym, błotniki dorabiasz... a jakbyś to przeskalował na skalę oryginalną pojazdu... to by nawet nie ruszył przez te gumy... są za grube ! Oryginalnie np: Aber daje w blachach swoich dedykowanych do tego modelu, to błotnik ma może 0,2 mm grubości... a dętka jak to dętka - w oponie niech siedzi
Polecam Ci zakup napoju w puszce... opróżnienie zawartości, usunięcie wieka i dna puszki... rozcięcie pozostałego elementu na pół... po czym można docinać z tego wszystko , ot takie domowe el. fototrawione
Pozdrawiam
Przemo
P.S. Walcz walcz z tym Horchem, z ciekawością będę obserwował
Pojazd ciekawy ( u mnie czeka na przeróbkę na radio car ), ale za dużo dodatków dajesz na początek... Model nie należy do łatwych, bo Italka troszkę kiedyś się starała jak ten pojazd był nowością...
Poza tym, błotniki dorabiasz... a jakbyś to przeskalował na skalę oryginalną pojazdu... to by nawet nie ruszył przez te gumy... są za grube ! Oryginalnie np: Aber daje w blachach swoich dedykowanych do tego modelu, to błotnik ma może 0,2 mm grubości... a dętka jak to dętka - w oponie niech siedzi
Polecam Ci zakup napoju w puszce... opróżnienie zawartości, usunięcie wieka i dna puszki... rozcięcie pozostałego elementu na pół... po czym można docinać z tego wszystko , ot takie domowe el. fototrawione
Pozdrawiam
Przemo
P.S. Walcz walcz z tym Horchem, z ciekawością będę obserwował