Kfz Horch 15 1:35 [sklejmy.com-konkurs]

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

Kfz Horch 15 1:35 [sklejmy.com-konkurs]

#1 Post autor: Wicio » 2007-08-07, 18:46

Witam!!!

Pomimo że nie najlepszy ze mnie modelarz stwierdziłem ze jednak spróbuje swoich sił na tym konkursie (tym bardziej że po raz pierwszy).
Z uwagi na ograniczony czas, historie pojazdu podam później. A teraz zapraszam do obejrzenia wstępu czyli pudełko itp

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


CDN Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 19:12 przez Wicio, łącznie zmieniany 3 razy.

szkp
Posty: 215
Rejestracja: 2007-07-03, 14:58
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#2 Post autor: szkp » 2007-08-07, 18:52

Witam!
Niestety nie widać fotek, a przynajmniej ja ich nie widzę :-/

EDIT:
To na szczęście tylko miniaturek nie widać- w pełnym rozmiarze działają.
Ostatnio zmieniony 2007-08-07, 18:54 przez szkp, łącznie zmieniany 1 raz.

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#3 Post autor: Wicio » 2007-08-07, 18:54

ja tez ich nie widzę ale zaraz będzie widać :-D

JaCkyL
Posty: 76
Rejestracja: 2006-08-24, 19:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#4 Post autor: JaCkyL » 2007-08-07, 21:24

Większych zdjęć się nie dało ?? Tak ze 3-4 razy większe będą w sam raz.

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#5 Post autor: Wicio » 2007-08-07, 21:29

Małe są, mnie sie wydają w sam raz a jeśli chcesz mięć większe to kliknij na nie, jeśli będzie nadal coś nie tak to zmienię to ale najwcześniej jutro popołudniu. ;-)

JaCkyL
Posty: 76
Rejestracja: 2006-08-24, 19:49
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#6 Post autor: JaCkyL » 2007-08-07, 21:33

Za co?? Za co mnie tak każecie?? Ludzie myślcie troszkę, chociaż, to naprawdę nie boli...

ps. to był oczywisty sarkazm, zdjęcia są za WIELKIE, długo się ładują, zmniejszaj rozdzielczość zdjęć zanim wrzucisz na forum, np. do 800-600

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#7 Post autor: Wicio » 2007-08-08, 15:41

No oki tylko szkoda że ciągle dyskusja toczy się wokół zdjęć. :-|

Awatar użytkownika
SmokHaosu
Posty: 348
Rejestracja: 2007-06-22, 22:50

#8 Post autor: SmokHaosu » 2007-08-08, 16:11

A tak poza fotami, to myślę ze fajny model który da sie po ludzku zrobić. myślę ze jak coś wystrugasz jeszcze z tej figurki to wyjdzie nawet fajna diorama z samochodem sztabowym w roli głównej. ;-)

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#9 Post autor: Wicio » 2007-08-08, 16:17

Wreszcie ktoś normalnie zagadał, bo traciłem nadzieje. tez tak myślę że będzie na co popatrzeć ale prace dopiero ruszą po 21 sierpnia :-)

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#10 Post autor: Wicio » 2007-08-23, 22:08

Witam !!!!

Po krótkiej przerwie wakacyjnej wróciłem do konkursowego modelu. Jak napisałem na samym początku postaram się przybliżyć Wam sam samochodu a także jego twórce.

Kfz. 15 Horch był produkowany od 1937 do 1943 r. na na wyraźna proźbe Generalnego Dowództwa III Rzeszy, które potrzebowało pojazdu szybkiego a zarazem uniwersalnego który potrafi się dostosować do każdych warunków terenowych. Szczególnie ten typ samochodu dowództwu przypadł do gustu, gdyż nadawał sie do niemieckiego Blitzkrieg'u. Atutem tego samochodu był napęd na 4 koła . Kfz. 15 Horch był używany przez żołnierzy i nie tylko na wszystkich frontach głównie w ZSRR i Afryce.

Dane techniczne:
- ośmiocylindrowy silnik w układzie widlastym
- 80 koni mechanicznych
- napęd na cztery koła
-max prędkość (kabriolet)- 95 km/h, z zadaszeniem 90 km/h
- spalanie - 26l na drodze, 36l w terenie,
- pojemność baku z rezerwą 110l
- zasięg - 400km na drodze, 300 km w terenie.

(źródło: tłumaczone na podstawie instrukcji załączonej do modelu)

Twórcom tego jak i wielu innych samochodów był August Horch.

URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 16f8f.html]Obrazek[/URL]
Większość znawców motoryzacji zna logo niemieckiego Audi. Niewielu wie jednak, co oznaczają cztery nachodzące na siebie pierścienie. Otóż każdy z nich oznacza jedno przedsiębiorstwo. Mówimy o czterech firmach, które na początku XX w. należały do najpopularniejszych w branży motoryzacyjnej - DKW, Audi, Horch i Wanderer. Połączyły się one dnia 29 czerwca 1932 roku (w skutek światowego kryzysu) i utworzyły firmę Auto Union z siedzibą w Chemnitz. Firma ta była wówczas drugą co do wielkości firmą produkującą samochody w Niemcach. Po wojnie sowieckie siły administracyjne zadecydowały o likwidacji Auto Union. Jednak firma odrodziła się w 1949 r. na terenie zachodnich Niemiec w Ingolstand. W 1965 r. doszło do przejęcia marki przez Volkswagena, a samochody produkowane odtąd w Ingolstand nosiły nazwę AUDI. August Horch jest osobą, która odegrała w historii Audi największą rolę. Gdy August Horch miał 18 lat, był świadkiem powstania samochodu. Gdy ukończył studia, pracował trzy lata na stanowisku asystenta w zakładach silnikowych Karola Benza.
Obrazek
W 1904 roku Horch założył własną firmę w Zwickau, która nazywała się "Horch Werke". W jego zakładach produkowano na początku silniki czterocylindrowe o mocy 22 i 40 KM i pojemności 2,6 i 5,8 litra. Często dochodziło do nieporozumień między Horchem a jego sponsorami. W wyniku tego August opuścił założone przez siebie przedsiębiorstwo i utworzył nową firmę "Zakłady Samochodowe August Horch". W Zwickau istniały więc już dwa przedsiębiorstwa noszące nazwę Horch. Prowadziło to do wielu pomyłek. Sąd zdecydował, która z firm utrzyma nazwę Horch. Niestety Horch przegrał. Wówczas przetłumaczył swoje nazwisko na łacinę i tak nazwał swoje zakłady. Po niemiecku Horch znaczy słuchaj, a po łacinie Audi. I w ten sposób w 1910 roku powstała firma Audi Automobilwerke, która dała nazwę jednej z najbardziej znanych marek samochodowych na świecie i która jest właścicielem jednego z pierścieni występujących w logo Audi.

A teraz przejdźmy do meritum:

Obrazek

o to od czego zaczynam tzn od nadwozia (tak to się chyba nazywa specem od samochodów nie jestem)

Obrazek

a o to dwa pedały samochodowe mysle że wyszły nienajgorzej.

Obrazek
Obrazek
a to jeden z trzech karnistrów, wkrótce pokaże gotowe
Obrazek
pojawiły się wreszcie pierwsze wajchy no i tylne siedzenie, ups jeszcze nie pomalowane ale i na to przyjdzie czas.

To narazie tyle, zachęcam do oglądania no i komentowania.

Pozdrawiam Serdecznie!!

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#11 Post autor: Wicio » 2007-08-24, 11:01

Dzis pomalowałem fotele i kanistry myślę że wieczorkiem powinienem pokazać już burty samochodu.

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek


Trochę poskrobałem przy Horchu i to rezultaty:

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Jesli chodzi o ostatnie zdjęcie to nie wiem na jaki kolor pomalować wewnętrzną cześć drzwi i pudła, jeśli można prosić o porady to z chęcią wysłucham.
Tylne koła są okryte nadkolami, zauważyłem że na końcu tych elementów jest plastikowa (niezbyt piękna) imitacja gumowych błotników, postanowiłem ściąć plastikowy element i z dętki rowerowej wykonać własny. Zaprezentuje jak powstawał gumowy błotnik:

A o to nadkole jeszcze z plastikowym błotnikiem:
Obrazek
i ścięta plastikowa imitacja błotnika:
Obrazek
Następnie przygotowałem fragment dętki rowerowej (już nie jest przydatna, jest przebita i to na włazie studzienki kanalizacyjnej :-x ), kolejno widzimy dwa wycięte błotniki które zostały przyklejone do nadkoli.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
A tak nowy element komponuje się z całym pojazdem:
Obrazek

To narazie tyle zachęcam do oglądania a przede wszystkim komentowania. Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
Przemo1CK
Posty: 85
Rejestracja: 2007-08-08, 14:14
Lokalizacja: CK :] Kielce

#12 Post autor: Przemo1CK » 2007-09-05, 23:19

Witam!

Pojazd ciekawy ( u mnie czeka na przeróbkę na radio car ), ale za dużo dodatków dajesz na początek... Model nie należy do łatwych, bo Italka troszkę kiedyś się starała jak ten pojazd był nowością...

Poza tym, błotniki dorabiasz... a jakbyś to przeskalował na skalę oryginalną pojazdu... to by nawet nie ruszył przez te gumy... są za grube ! Oryginalnie np: Aber daje w blachach swoich dedykowanych do tego modelu, to błotnik ma może 0,2 mm grubości... a dętka jak to dętka - w oponie niech siedzi :-P

Polecam Ci zakup napoju w puszce... opróżnienie zawartości, usunięcie wieka i dna puszki... rozcięcie pozostałego elementu na pół... po czym można docinać z tego wszystko , ot takie domowe el. fototrawione :mrgreen:

Pozdrawiam
Przemo

P.S. Walcz walcz z tym Horchem, z ciekawością będę obserwował :-)

Awatar użytkownika
Jaro
Posty: 64
Rejestracja: 2007-08-04, 10:38

#13 Post autor: Jaro » 2007-09-06, 08:12

Faktycznie - błotniki do poprawy! Przedmówca dobrze prawi - spróbuj je wykonać z puszki po napoju.

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#14 Post autor: Wicio » 2007-09-08, 22:09

Witam!!

Po pierwszej dziękuje za zainteresowanie sie moim modelem bo myślałem że będę robił go sam sobie.

A jeśli chodzi o błotniki to prawda gafa niemiłosierna pokombinuje przy tym i zastosuje sie do twych rad. Ale to chyba jutro lub w poniedziałek.

Pozdrawiam!!

Wicio
Posty: 841
Rejestracja: 2007-06-18, 18:32
Lokalizacja: Chełm Śląski
Kontakt:

#15 Post autor: Wicio » 2007-10-01, 07:41

Model niestety nie został dokończony w ramach konkursu z pewnych powodów ale zostanie dokończony już po za konkursem.
Pozdrawiam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”