Jak sterować samolotem rc
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
napisz mi swój adres e-mail to ci napiszę o pierwszym locie
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu
i
powiedz mi jeszcze taką rzecz
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek.
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu
i
powiedz mi jeszcze taką rzecz
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek.
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
napisz mi swój adres e-mail to ci napiszę o pierwszym locie
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu
i powiedz mi jeszcze taką rzecz
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek.
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!
i powiedz mi jeszcze dlaczego mówisz mi że z samolotem spalinowym
jest dużo zachodu
i powiedz mi jeszcze taką rzecz
czy spalinowymi modelami lata się trudniej niż elek.
i czy szybowce są trudniejsze w sterowaniu od samolotów
oraz życzę ci
SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Mój mail: [email protected]- chyba nawet w Giełdzie znajdziesz na mnie namiary.
Szybowcami moim zdaniem lata się łatwiej i na nich najlepiej jest nauczyć się podstatowej sztuki pilotażu- masz tylko ster kierunku i wysokości- ja właśnie tak zaczynałem przygodę z samolotami rc.
A z modelami spalinowymi jak na mój gust jest tak, że sama regulacja, tankowanie paliwa, odpalanie, świeca, akumulator, rozrusznik...zajmuje to sporo czasu na lotnisku. Do tego cały samolot po locie usmolony jest od rycyny. Oczywiście znajdą się miłośnicy właśnie spaliniaków, dla których klank silnika w locie jest sprawą nadrzędną.
Natomiast jeśli chodzi o sterowanie- gdzieś czytałem statystyki- modele spalinowe są o dużo bardziej pancernie zbudowane- są cięższe po prostu, przez co lecą szybciej a Ty masz mniejszą ilość czasu na reakcję w sytuacji awaryjnej. Elektryki są lżejsze (można powiedzieć również że mniej odporne na kraksy), ale i sama elektronika waży duużo mniej. Ale nie jestem w stanie określić, którymi lata się łatwiej.
Dziękuję i również życzę udanej, szampańskiej zabawy.
Pozdrawiam.
Szybowcami moim zdaniem lata się łatwiej i na nich najlepiej jest nauczyć się podstatowej sztuki pilotażu- masz tylko ster kierunku i wysokości- ja właśnie tak zaczynałem przygodę z samolotami rc.
A z modelami spalinowymi jak na mój gust jest tak, że sama regulacja, tankowanie paliwa, odpalanie, świeca, akumulator, rozrusznik...zajmuje to sporo czasu na lotnisku. Do tego cały samolot po locie usmolony jest od rycyny. Oczywiście znajdą się miłośnicy właśnie spaliniaków, dla których klank silnika w locie jest sprawą nadrzędną.
Natomiast jeśli chodzi o sterowanie- gdzieś czytałem statystyki- modele spalinowe są o dużo bardziej pancernie zbudowane- są cięższe po prostu, przez co lecą szybciej a Ty masz mniejszą ilość czasu na reakcję w sytuacji awaryjnej. Elektryki są lżejsze (można powiedzieć również że mniej odporne na kraksy), ale i sama elektronika waży duużo mniej. Ale nie jestem w stanie określić, którymi lata się łatwiej.
Dziękuję i również życzę udanej, szampańskiej zabawy.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
sterowanie
ponieważ dopiero planuje zakup samolotu RC, nie wiem jak to działa, ale na razie o czytuję się w temacie.
Mam w domu radio-nadajnik pozostałość po starym helikop typu CUK-2401
i są dwie gałki
LEWA przód-tył oraz prawo-lewo i PRAWA przód-tył i prawo-lewo
i teraz na mój chłopski rozum myślę tak że
lewa przód-tył to będzie -- ciąg czyli gaz ( ona nie odbija )
lewa prawo-lewo to będzie -- tylna lotka (chyba ,, nie wiem jak się fachowo nazywa )
prawa przód-tył to będzie góra-dół ( czyli start i lądowanie )
prawa prawo-lewo to będzie obrót samolotu wokół własnej osi czyli skręcanie
PYTANIE
1. czy dobrze myślę z tymi sterami
2. jeśli tak to co się stanie gdy jednocześnie dam gałkę prawą w prawo i pociągnę na dół
( bo przecież gdy dam gałkę w prawo to lotki na skrzydłach lewa pójdzie w dół a prawa w górę
ale gdy jeszcze pociągnę na dół to jak się zachowa prawa lotka
niby powinna być w górze bo ciągnę w prawo a niby powinna być na dole bo ciągnę w dół)
pozdrawiam
Mam w domu radio-nadajnik pozostałość po starym helikop typu CUK-2401
i są dwie gałki
LEWA przód-tył oraz prawo-lewo i PRAWA przód-tył i prawo-lewo
i teraz na mój chłopski rozum myślę tak że
lewa przód-tył to będzie -- ciąg czyli gaz ( ona nie odbija )
lewa prawo-lewo to będzie -- tylna lotka (chyba ,, nie wiem jak się fachowo nazywa )
prawa przód-tył to będzie góra-dół ( czyli start i lądowanie )
prawa prawo-lewo to będzie obrót samolotu wokół własnej osi czyli skręcanie
PYTANIE
1. czy dobrze myślę z tymi sterami
2. jeśli tak to co się stanie gdy jednocześnie dam gałkę prawą w prawo i pociągnę na dół
( bo przecież gdy dam gałkę w prawo to lotki na skrzydłach lewa pójdzie w dół a prawa w górę
ale gdy jeszcze pociągnę na dół to jak się zachowa prawa lotka
niby powinna być w górze bo ciągnę w prawo a niby powinna być na dole bo ciągnę w dół)
pozdrawiam
Dobrze myślisz
w skrócie:
"lewa góra dół"- regulacja obrotów silnika;
"lewa prawo lewo"- ster kierunku-statecznik pionowy;
"prawa góra dół"- ster wysokości- statecznik poziomy;
"prawa prawo lewo"- lotki.
Lotkami przechylasz model, gazem regulujesz prędkość lotu, sterem wysokości wysokość, wznoszenie a analogicznie kierunkiem- kierunek lotu. Ważne jest, bo niektórzy na to nie zwracają uwagi, by model zarówno na małych obrotach, jak i po dodaniu gazu leciał na tej samej wysokości.
Na pytanie drugie nie odpowiem, gdyż nie bardzo wiem o co chodzi- nie będę wprowadzał w błąd.
w skrócie:
"lewa góra dół"- regulacja obrotów silnika;
"lewa prawo lewo"- ster kierunku-statecznik pionowy;
"prawa góra dół"- ster wysokości- statecznik poziomy;
"prawa prawo lewo"- lotki.
Lotkami przechylasz model, gazem regulujesz prędkość lotu, sterem wysokości wysokość, wznoszenie a analogicznie kierunkiem- kierunek lotu. Ważne jest, bo niektórzy na to nie zwracają uwagi, by model zarówno na małych obrotach, jak i po dodaniu gazu leciał na tej samej wysokości.
Na pytanie drugie nie odpowiem, gdyż nie bardzo wiem o co chodzi- nie będę wprowadzał w błąd.
czyli aby wystartować i podnieś samolot do góry czego się używa.
Jak dla mnie została jedna opcja, poziome lotki na ogonie.
Dla nie których to może być sprawa jasna jak słońce ale chcę dociec jednej sprawy.
tak na marginesie , nauka latania to szmat godzin, lecz moim priorytetem i wyzwaniem jest
zbudowanie samolotu ( dlaczego? ) ponieważ jestem majsterkowiczem i marzyło by mi się zbudować
jakiegoś Jeta które na dzień dzisiejszy kosztują kilka ładnych tysięcy dolarów,
Dlatego też bardziej czytam o sprawach technicznych.
Sorry że Cię męczę ale niech i to jest lekcja dla innych
pozdrawiam
Jak dla mnie została jedna opcja, poziome lotki na ogonie.
Dla nie których to może być sprawa jasna jak słońce ale chcę dociec jednej sprawy.
tak na marginesie , nauka latania to szmat godzin, lecz moim priorytetem i wyzwaniem jest
zbudowanie samolotu ( dlaczego? ) ponieważ jestem majsterkowiczem i marzyło by mi się zbudować
jakiegoś Jeta które na dzień dzisiejszy kosztują kilka ładnych tysięcy dolarów,
Dlatego też bardziej czytam o sprawach technicznych.
Sorry że Cię męczę ale niech i to jest lekcja dla innych
pozdrawiam
Aby wystartować:
rozpędzasz model na ziemi silnikiem po czym drążek wysokości delikatnie dajesz na siebie- wtedy to część ruchoma statecznika poziomego podnosi się, powodując wznoszenie modelu.
Moja rada jest taka- kup niedrogi nadajnik na USB, do tego skombinuj Aerofly Professional Deluxe i tam wszystko powoli zobaczysz, nauczysz się latać.
Jety powiadasz...ja mam już za sobą kilka ładnych lat latania a i tak nie buduję takich szybkich maszyn- ale może to dlatego, że jakoś do mnie nie przemawiają.
rozpędzasz model na ziemi silnikiem po czym drążek wysokości delikatnie dajesz na siebie- wtedy to część ruchoma statecznika poziomego podnosi się, powodując wznoszenie modelu.
Moja rada jest taka- kup niedrogi nadajnik na USB, do tego skombinuj Aerofly Professional Deluxe i tam wszystko powoli zobaczysz, nauczysz się latać.
Jety powiadasz...ja mam już za sobą kilka ładnych lat latania a i tak nie buduję takich szybkich maszyn- ale może to dlatego, że jakoś do mnie nie przemawiają.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2011-12-26, 18:06
- Lokalizacja: Grodzisk Maz.
jest też inna opcja tak jak kup symulator ja kupiłem na stronie www.modelarnia.pl
po zarejestrowaniu wystarczy zamówić ja kupiłem za 70zł są oczywiście droższe ale ja kupiłem po to żeby wyćwiczyć sobie palce
po zarejestrowaniu wystarczy zamówić ja kupiłem za 70zł są oczywiście droższe ale ja kupiłem po to żeby wyćwiczyć sobie palce